6 elemente cheie pentru recrutare

Cu o rată a șomajului în continuă sădere, lupta pentru talente pare să devină din ce în ce mai rafinată în ultimiii ani. Și, totuși, avem o mulțime de resurse investite în rezultate modeste, sub așteptările hiring managerilor, tot mai multe cerințe tăiate de pe wishlist-ul acestora, bugete în creștere și un HR care resimte tot mai pregnant presiunea pieței și a clienților interni.

Ca oameni de HR nu putem da vina însă nici pe perioadă, nici pe piață și nu ne putem pune speranțele în recesiunea tot mai des anunțată... Atragerea de talente și păstrarea acestora în cadrul organizației trebuie să fie cheia pentru securizarea business-urilor și o preocupare constantă. Cum facem însă acest lucru?! Am pus laolaltă 6 elemente pe care le considerăm esențiale în recrutare, atât pentru a atrage candidați valoroși, cât și pentru a-i face să ne rămână alături ulterior.

Salarii competitive

Oricât de atractive ar fi toate beneficiile extra, salariul ramane cel care va conta cel mai mult în negociere. În plus, chiar dacă pe termen scurt pare că bugetul de HR ajustează profitablitatea companiei, un  angajat valoros va face mai mult decât o echipă de angajați cu performanță medie și rezultatele investiției nu vor întârzia să se vadă. Pe lângă plusuri în zona de business, angajarea top performerilor va avea un impact bun și asupra brandului, înscriindu-l în nișa celor care promovează o cultură a performanței.

Sinceritate înainte de toate

Procesul de angajare trebuie să fie în primul rând 100% bazat pe sinceritate. Încă de la Job Description. Descrierile vagi de responsabilități, așteptările ambigue, ofertele cu multe variabile, nu fac deât să îndepărteze candidații valoroși.

Atitudine înainte de experiență

Cele mai reușite angajări nu sunt neapărat cele care au în prim plan angajații cu experiență. Tentația este mare și uneori avem tendința să considerăm că experiența este mai valoroasă (sau, poate, doar mai ușor de evaluat) decât talentul. Avem în jur atât de mulți tineri, la început de carieră, care sunt dispuși să dea 150% pentru a reuși. Este datoria HR-ului să își ascută simțurile pentru a îi atrage și a investi în cei cu potențial.  

Păstrează-ți promisiunile

În procesul de angajare, promisiunile trebuie făcute cu maximă cumpătare. Evident că noi toți ne dorim să fim cei mai frumoși, cei mai deștepți și cu cele mai bune rezultate, însă nu face niciun fel de proiecție or promisiune dacă acestea nu pot fi respectate.  Un studiu HR Drive arata că 48% dintre angajați au decis să plece deoarece jobul nu corespundea așteptărilor.

Ajustare și în recrutare

Nu e nimic mai frustrant pentru un candidat în căutarea unui job decât procesele de recrutare care se întind pe perioade lungi de timp. E adevărat că atunci când vrem să fim 150% siguri de succesul unui candidat, aducem în selecție și interviul cu echipa, și assesmentul, și one-to-one-ul cu hiring managerul, și, poate, și cu GM-ul... crescând astfel perioada de până la angajare.

Cheia pentru succesul unui proces de recrutare eficient este să limităm numărul de interviuri la 2, maxim 3. Putem să ne optimizăm însă performanțele aducând în panelul de participanți, toți factorii de decizie pe care îi cosiderăm relevanți.  În plus ”Temele pentru acasă” pot fi o modalitate bună de evaluare a abilităților candidatului și pot fi folosite pentru a obține informați extra despre cunoștințele acestuia.

Prioritatea numărul 1 – mentorat si fidelizare

Noii angajați sunt dornici să înceapă lucrul și să arate ce pot încă din primele zile. De aceea este extrem de important pentru organizație să fructifice eficient entuziasmul acesta al startului. Un program de mentorat eficient și un transfer de know-how corect pot avea beneficii atât în integrarea rapidă a angajatului, cât și pentru sudarea echipei.

Punit Renjen, CEO Deloitte Global, spunea într-un articol publicat pe Linkedin: ”Nu există cu adevarat un secret (al succesului) și cu siguranță nu există scurtături. În ceea ce mă privește, a fost o formulă simplă: multă muncă + câteva uși deschise + mentori grozavi. Rezultatele Studiului Delloite Millenial Research arată, de altfel, că 94% dintre cei care au alături un mentor apreciază calitatea recomandărilor primite, iar 91% interesul arătat pentru dezvoltarea lor ca fiind ”bun.”

Este aproape un must să ne îngrijim de păstrarea entuziasmului on-the-job  și de creșterea coecificientului de fericire pentru un parcurs sustenabil de performanță organizațională.

În loc de concluzii, o invitație: să nu uităm nicio clipă că succesul poartă haina fair play-ului, a muncii în echipă și a aprecierii. Acestea ar trebui să fie priorităție și cuvintele cheie în mesajului HR-ului nu doar acum, ci în orice situație economică.