ENERGIE

Cu toții avem parte de momente în timpul zilei când nivelul nostru de energie este scăzut și nu putem să fim concentrați asupra activității noastre. Pe lângă faptul că ne împiedică să ne îndeplim sarcinile într-un mod eficient, energia redusă poate avea un impact dăunător asupra capacității noastre de a forma relații de lucru puternice cu colegii și clienții noștri.


Există o serie de motive pentru care energia scăzută poate să apară brusc în orice moment al zilei, iar acest aspect diferă de la o persoană la alta. De exemplu, ritmul circadian al unor persoane duce la scăderea nivelului de energie în anumite momente ale zilei sau o dependență excesivă de cafeină.


Din fericire, există o mulțime de modalități prin care îți poți ridica nivelul de energie și să-l menții stabil pe tot parcursul zilei.



Iată câteva sfaturi.



  • Prioritizează

 

Înainte de a face ceva, ia-ți câteva clipe pentru a planifica. Asigură-te că prioritizezi sarcinile importante și incluzi pauze și exerciții fizice. Un to-do list e foarte util. Stabilește-l fie la finalul zilei anterioare de lucru, fie la începutul noii zile.




  • Fă exerciții fizice regulat

 

Unul dintre cele mai eficiente moduri de a stimula energia este să pui sângele în mișcare prin exerciții fizice. Fie că faci o plimbare rapidă dimineața sau mergi la sală, exercițiile fizice pot crește fluxul de oxigen către creier și pot elimina senzațiile de oboseală. Dacă ți se pare dificil să mergi la sală zilnic, atunci poți opta pentru mersul pe jos acasă, poți coborî înainte cuo stație când mergi sau te întorci de la job sau îți poți instala o aplicație prin care poți face exerciții fizice ușoare chiar și la birou (vezi https://www.youtube.com/watch?v=dM0rrWFbMpg).




  • Consumă gustări sănătoase

 

Alimentele pe care le consumi sunt o parte cheie a menținerii nivelului energetic sănătos. Când vine vorba de gustare, din păcate, multe persoane aleg varianta ușoară și aleg o gustare nepotrivită, bogată în grăsimi, care va duce la scăderea nivelului de energie. 

Gustările sănătoase, cum ar fi nucile, semințele, fructele, pot elibera lent energie și îți asigură un ritm potrivit.



  • Curăță spațiul de lucru

 

Studiile au arătat că birourile dezordonate pot avea un impact dăunător asupra nivelului de energie și productivitate și pot duce la mai puțină claritate și calm. Acordă câteva minute în fiecare dimineață pentru a lua orice mizerie de pe birou și observă cum starea ta de spirit și nivelul de energie se îmbunătățesc.



  •  Descoperă ce cronotip ai

 

Cronotipul este modul în care ritmul circadian este setat pentru a gestiona nivelul de energie pe parcursul zilei. Există patru cronotipuri - delfin, leu, urs și lup - care guvernează fiecare tip de energie pe care o simți în diferite momente ale zilei. 

  • 50-55% dintre oamenii sunt se încadrează în categoria urs: program organizat de somn, dar de obicei nu simt că dorm suficient. În weekend, stau până târziu și apoi le este greu să intre în ritmul din timpul săptămânii.
  • 15% dintre oameni se încadrează în categoria leu: trezit devreme, își îndeplinesc majoritatea obligațiilor în primul sfert al zilei și nu pot rămâne energici până seara. 
  • 15-20% dintre oamenii aparțin categoriei lup: urăsc dimineața, se duc la culcare târziu și își amână alarma dimineața. De obicei, întârzie la muncă și trebuie să bea trei căni de cafea pentru a se trezi.
  • 10% dintre oameni sunt „delfini”. Aceștia au un somn neliniștit, deseori suferă de insomnie și își petrec noaptea citind sau purtând conversații pe internet.

sursa: https://www.digi-life.tv/

Identificând ce cronotip ești, poți crea un sistem care funcționează în armonie cu ritmul dvs. circadian pentru a avea o zi productivă.



  • Bea multă apă

 

Care este singurul nutrient care s-a dovedit că îmbunătățește performanțele zilnice, cu excepția celor mai solicitante activități? Nu este o băutură de preț, ci apa. Dacă corpul tău este lipsit de lichide, unul dintre primele semne este senzația de oboseală.




  •  Analizează-ți obiceiurile

Sugerăm un audit al activităților dvs. zilnice pentru a afla ce activități te storc de energie. Sari peste micul dejun și te grăbești să lucrezi? Poate, ca mulți dintre noi, apelați la ceva dulce sau cafeină pentru a stimula rapid energia doar pentru te simți obosit mai târziu

O mică schimbare te poate ajuta să obții rezultate mari. De exemplu, într-un studiu din 2013, cercetătorii de la Universitatea din Sussex au descoperit că angajații care au plecat de la biroul pentru a lua prânzul la plajă sau într-un parc au fost mult mai fericiți la întoarcere decât cei care au mâncat prânzul la biroul De fapt, cei care mănâncă în birou înregistrează o scădere a nivelului fericirii după prânz. Dacă iei masa de prânz în aer liber, nu numai că îți odihnești ochii, dar te ajută și la energia emoțională.

  •  Nu îți suprasolicita ochii

 

Există multe consecințe ale suprasolicitării ochilor. Zilele la muncă necesită ore întregi de stat în fața computerului. Acest lucru ar putea provoca, de asemenea, scăderea nivelului de energie și senzația de vedere încețoșată, ochi roșii și dificultăți în concentrare.

 

Clipeștește de cel puțin 15 ori într-un minut. Clipirea frecventă a ochilor are rezultate pozitive asupra ochilor. Încearcă, de asemenea, să-ți odihnești ochii timp de un minut din când în când.






  • Alternează sarcinile

 

Planifică-ți timpul astfel încât ziua ta să fie plină cu o varietate de sarcini. Lucrând la aceeași sarcină pentru perioade îndelungate, scade nivelul de energie. Cu un pic de organizare, te poți asigura că fiecare zi este variată, asigurând un nivel ridicat de energie și o productivitate ridicată.


  • Alege un loc de muncă de care te bucuri

Desigur, dacă nu îți place jobul tău, menținerea nivelurilor ridicate de energie și motivație va fi imposibilă pe termen lung. În schimb, atunci când ai de un loc de muncă pe care îl iubești, vei deborda deentuziasm și dorința de a realiza cât mai multe.



E important să ai energie la locul de muncă. Acest apect demonstrează că ești serios și responsabil!