Cum îți faci un CV awesome în 2020?

Când vine vorba de căutarea unui job, CV-ul este un element destul de important, dar care ne dă și cele mai multe bătăi de cap. Care e cel mai bun format? Unde ar fi cel mai bine să îl trimitem? Când? Cui? etc. O mulțime de întrebări cu care ne atacăm singuri când suntem în căutarea unui nou loc de muncă. 

 

Matematic lucrurile stau simplu: un CV bun = mai multe invitații la interviu. Mai multe interviuri = mai multe șanse de a-ți găsi un job bun. 

 

Să începem însă cu începutul. În primul rând, ce e un CV? E abrevierea de la Curriculum Vitae, o expresie din limba latină, care se traduce prin istoricul vieții. Nu lua însă lucrurile ad litteram. În niciun caz CV-ul nu trebuie să conțină istoricul vieții tale. 

 

Am pus mai jos câteva sfaturi utile despre ce să incluzi în acesta, dar și despre cum să faci informația să fie mai ușor de parcurs de recruiteri. Nu uita, un recruiter petrece între 5 și 7 secunde pentru a selecta un CV. Asigură-te că îi atragi atenția încă de la început!  

Ce să incluzi în CV-ul tău în 2020?

Chiar dacă structura unui CV este flexibilă și e bine să-l adaptezi pentru fiecare loc de muncă la care aplici, există secțiuni pe care recrutorii se așteaptă să le regăsească în CV.

 

Care sunt acestea?

 

Numele, titlul profesional și datele de contact

Prima parte a CV-ului, adică partea de sus a primei pagini, e indicat să conțină numele, titlul profesional și datele de contact. În niciun caz nu trebuie să ai ca titlu „curriculum vitae” sau „CV” deoarece este primul lucru pe care îl citește intervievatorul și nu o să-l impresionezi. Pune mai bine prenumele și numele tău ca titlu, alături de o fotografie de profil, clară, de tip portret (nu trebuie să fie una extrem de formală, dar nici exagerat de informală: it’s all about balance :D). 

 

Când vine vorba despre datele de contact, adresa de e-mail și numărul (ele) de telefon sunt esențiale. În trecut, se trecea și adresa completă; acum, e important să menționezi orașul și județul unde locuiești.

 

De asemenea, poți include un link către profilul de LinkedIn în această secțiune, dar numai dacă este actualizat!

 

Despre mine

Profilul personal, cunoscut și ca despre mine, este unul dintre cele mai importante aspecte ale CV-ului tău. Este un paragraf scurt care se află chiar sub numele tău și datele de contact, oferind potențialilor angajatori o imagine de ansamblu despre cine ești și despre ce faci.

 

Ar trebui să îți adaptezi această secțiune pentru fiecare loc de muncă la care aplici și să scoți în evidență calități specifice care se potrivesc rolului. Fii scurt și la obiect. 

Pentru a profita la maximum de această secțiune, ar trebui să încerci să abordezi următoarele:

– Cine ești tu?
– Ce poți oferi companiei?
– Care sunt obiectivele tale profesionale?
– Ce pasiuni ai?

Experiența profesională

Secțiunea de experiență îți oferă șansa de a prezenta locurile de muncă anterioare, stagiile de practică și/sau internshipurile.

 

Aranjează experiența în ordine cronologică descrescătoare deoarece ultimul job este cel mai relevant pentru angajator.

 

La listarea fiecărui rol, notează titlul locului de muncă, angajatorul și perioada de lucru. Apoi, enumeră responsabilitățile cheie, abilitățile și realizările aferente fiecăruia.

 

Dacă ai o experiență de mulți ani, nu trebuie să notezi toate detaliile rolurilor vechi. 

Educație și calificări/certificări

 

La fel ca la secțiunea de experiență, cea de educație ar trebui să fie listată în ordine cronologică inversă. Include numele instituțiilor și perioadele când ai studiat, urmate de calificările obținute. Dacă ai studiat materii relevante pentru poziția la care aplici, menționează-le și pe acestea.

 

Secțiuni suplimentare

Există o serie de secțiuni suplimentare care îți pot consolida CV-ul și îți pot evidenția abilitățile. Îți sugerăm să te folosești de ele în funcție de rolul la care aplici. 

Acestea ar fi:

  • Experiența în voluntariat: este o secțiune similară cu secțiunea de experiență profesională, însă aici este recomandat să treci rolurile importante pe care le-ai avut/le ai în domeniu, abilitățile și rezultatele obținute (dacă sunt relevante pentru poziția la care aplici).

 

  • Abilități cheie: dacă ai anumite abilități pe care dorești să le arăți angajatorului, introdu o secțiune de competențe cheie sub profilul personal. Ar trebui să urmărești să detaliezi cel mult patru-cinci abilități. Scrie-le doar pe cele relevante pentru locul de muncă respectiv.

 

  • Hobby-uri și interese: Dacă simți că CV-ului tău îi lipsește ceva, poți îmbunătăți documentul introducând la sfârșit o secțiune de hobby-uri și interese. Acest lucru te poate ajuta să arăți cât de bine te încadrezi în companie sau în industrie. De exemplu, dacă aplici pentru un loc de muncă în industria mediului înconjurător, de ce să nu incluzi că ești activist pentru schimbările climatice? Fii atent totuși; evită să enumeri hobby-uri care nu adaugă valoare CV-ului.

 

Instrucțiuni de formatare

Dacă nu ești sigur de cum vrei să arate CV-ul tău, descarcă șabloane de CV pentru a te inspira. Formatarea și aranjarea CV-ului sunt la fel de importante ca restul documentului.

 

Iată câteva sfaturi de care ar trebui să ții cont:

  1. Lungime: Lungimea standard a unui CV este de două pagini.
  2. Titluri: Fiecare secțiune trebuie introdusă printr-un titlu mare și îndrăzneț.
  3. Tip de font: Majoritatea angajatorilor vor primi CV-ul într-un format digital, deci alege un font clar precum Calibri sau Arial. Poți utiliza un alt tip de font pentru secțiuni, dar păstrează-l profesional și ușor de citit.
  4. Mărimea fontului și marginile paginilor: Mărimea fontului pentru text ar trebui să fie între 10 și 12 puncte, iar titlurile între 14 și 18 puncte. Păstrează marginile paginii în jur de 2,5 cm, dar nu le reduce niciodată la mai puțin de 1,27 cm sau CV-ul va apărea aglomerat și greu de citit. Spațiul alb denotă claritate și profesionalism.
  5. Salvarea fișierului: cel mai probabil o să îți trimiți CV-ul prin e-mail sau o să îl încarci într-o secțiune specială pe site-ul companiei. Salvează-l ca fișier pdf pentru a te asigura că recrutorii îl pot deschide pe orice dispozitiv. Un pdf va menține formatarea, astfel încât poți fi sigur că angajatorii vor vedea CV-ul așa cum l-ai creat.

 

Mai este CV-ul tip europass la modă?

 

Hmmm… depinde în principiu de fiecare angajator, însă îți recomandăm să îți pregătești un CV unic deoarece cel tip europass este prea folosit. Atenție însă la preferințele angajatorului!

Îți recomandăm să folosești site-uri/programe care te ajută să creezi un CV original: CANVA, Photoshop, CV maker, Do you buzz?.

 

Ce faci mai departe?

Acum că ai un CV awesome, e momentul să-l trimiți mai departe. Cum? 

Pe adresa noastră recrutare@humangest.ro

Loredana Luțescu

Servicii HR

Ultimele joburi

301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.

Noutăți