humangest

Noutati

15.12.2015
Dacă încă nu te-ai gândit la ce fel de job ți s-ar potrivi, află că a avea un scop clar în viață este esențial și înseamnă să poți fi în stare să depășești orice obstacol, să înțelegi ce este important și ce îți fură, în schimb, timp și energie. Poate că ți s-a întamplat, de asemenea, cel puțin o dată, să te întrebi: "Ce vreau să fac cu viața mea?". Dacă nu ai găsit încă răspunsul, următoarele întrebări te vor ajuta cu siguranță să dai un sens existenței tale.  1. Cum te imaginezi peste 5 ani? Fă-ți timp pentru a-ți imagina cum va fi viitorul tău. Definește-ți realitatea, apoi, în fiecare zi, străduiește-te să-ți atingi obiectivele. 2. Ce ți-ar plăcea să faci dacă ai ști sigur că nu vei da greș? Frica de eșec este una dintre cele mai mari și mai puternice temeri: în ce acțiuni te-ai aventura, chiar astăzi, dacă ai fi absolut sigur că ți-ar reuși? 3. Identifică 3 talente pe care le ai. Nu întotdeauna ajunge să fii pasionat de ceva anume pentru a putea face din asta scopul vieții tale. Întreabă-te care sunt acele talente în care cei din jurul tău văd abilități pozitive și ieșite din comun.  4. Care sunt cele mai importante 5 lucruri pentru tine? Identifică acele 5 lucruri fără de care nu ai putea trăi și care ți-ar lipsi cel mai mult. Este foarte important ca orice activitate ai decide să întreprinzi, să nu le scapi din vizor. 5. Care este persoana pe care o admiri cel mai mult din lume? Fiecare dintre noi are un model de referință, o persoană a cărei viață reprezintă o continuă sursă de inspirație. Aceste modele pot spune multe despre cine suntem și ce vrem să devenim. Încearcă să-ți dai seama ce admiri atât de mult la acea persoană și vei înțelege apoi ce vrei să realizezi cu adevărat în viață.
10.12.2015
În anul 1959, Herzberg a efectuat un studiu pentru a aprofunda modalitățile prin care nevoia de stimă și autorealizare se dezvoltă în oameni. Rezultatele sale au arătat ca există două categorii de factori care determină senzația de satisfacție și insatisfacție în rândul angajaților. Prima categorie cuprinde așa-numiții factori igienici: sunt factori care nu te motivează, dar dacă nu sunt satisfăcuți determină senzația de nemulțumire și insatisfacție. Intră în această categorie, de exemplu: Politici de companie simple și constructive Condiții de muncă avantajoase (program, odihnă săptămânală, salariu) Relații interpersonale pozitive Sănătate și securitate la locul de muncă Raport echitabil între viața personală și profesională Cea de-a doua categorie cuprinde factorii motivatori: sunt acei factori care domolesc nevoi superioare și determină persoana să fie mai motivată și mai productivă la locul de muncă. Intră în această categorie, de exemplu: Recunoașterea rezultatelor obținute Siguranța unei munci calificate Crearea oportunităților de creștere profesională și avansare în carieră Pentru a aplica teoria lui Herzberg, este necesar să fie adoptat un proces în două faze pentru a motiva persoanele. În primul rând, trebuie să fie eliminați factorii care produc insatisfacție, apoi este nevoie să fie create condițiile care motivează persoanele la locul de muncă. Problema principală este că mulți angajatori utilizează, însă, factorii de igienă drept instumente motivaționale, când de fapt, aceștia nu au niciun efect asupra sporirii motivației în rândul angajaților. 
10.12.2015
Conceptul de “leadership” este foarte vast și e tratat în moduri foarte diverse, în funcție de diferitele puncte de vedere existente. În ultimii 20 de ani, numărul studiilor realizate de cercetători și profesioniști în domeniu pe tema acestui concept a crescut semnificativ. În general, nu există o definiție exactă a leadership-ului  în cadrul organizațiilor. Același termen, în funcție de autor, poate să se refere la concepte diferite. În unele cazuri, termenul de “leadership” tinde chiar să se confunde cu cel de management (și, în consecință, apare asociația leader-manager). Cincizeci de ani de cercetări ne permit astăzi să identificăm o serie de trăsături personale care sporesc posibilitatea de a deveni un leader. Experții împletesc însă întodeauna caracteristicile personale cu cele ambientale. Principalele trăsături personale pe care un leader trebuie să le aibă sunt: Toleranță la stres Maturitate emoțională (autocontrol, empatie, capacitate de convingere) Încredere în sine Abilități conceptuale (capacitatea de a analiza și identifica soluții și probleme complexe) Abilități de gestionare Principalele caracteristici ambientale sunt: Tipologia sarcinii care trebuie îndeplinită (nouă/necunoscută, previzibilă/imprevizibilă, etc.) Caracteristicile membrilor din echipa de lucru (expert/inexpert, conflictual/cooperant, etc.) Forma de organizare a echipei de lucru (complexă/simplă) În concluzie, rezultă că diversele definiții ale conceptului de leadership se concentrează în special pe un anumit aspect, și anume pe un joc de raporturi și mecanisme de influență reciprocă.
10.12.2015
Pentru un antreprenor, angajații pot fi cea mai mare binecuvântare a vieții lor profesionale sau blestemul existenței de zi cu zi. Trei atitudini îi vor face, negreșit, pe angajatori să-i evite cu totul pe aceia care se manifestă astfel  la locul de muncă. Iată cum pot fi recunoscuți și cum poți evita să fii și tu unul dintre ei. “Asta nu e treaba mea” Imaginează-ți ce s-ar întâmpla dacă niciunul dintre colegii tăi nu ar face vreodată ceva ce nu ține, strict vorbind, de fișa postului și locul său de muncă. O sarcină mai grea decât cele obișnuite sau o criză în cazul unui proiect ar putea provoca o panică foarte mare. “Asta e treaba mea, nu te atinge de ea” Este minunat când ai pe cineva în echipa ta care se implică cu responsabilitate in sarcinile care-i revin, însă, de multe ori, această atitudine exagerată se răsfrânge asupra unității care trebuie să existe în cadrul unui colectiv de muncă. Mai mult, o astfel de persoană care acționează așa din dorința de a obține rezultate mai bune, nu va face altceva decât să-i împiedice pe alții să crească și să se dezvolte în interiorul companiei. “Este criză, dar totul este sunt control. Mă ocup eu.” Consecințele prezenței unui astfel de angajat în echipa ta nu sunt de neglijat. Chiar dacă persoana respectivă salvează situația de fiecare dată, stresul crescut și productivitatea redusă își fac simțită prezența. Trebuie menționat că aceste atitudini rareori se nasc în mod conștient și nu sunt, aproape niciodată, rău intenționate. Deși sunt de obicei simptome ale unei imaturități emoționale sau ale unei mentalități nesigure crescute, permiterea unui astfel de comportament în echipa ta ar putea însă să dea naștere unei scăderi a productivității. 
03.12.2015
Comunicarea persuasivă este, în opinia multora, un mod negativ de a-ţi convinge interlocutorul că ceva fals este bun şi frumos. Aceasta, însă, reprezintă capacitatea de a influenţa părerea celorlalţi despre adevărată valoare a ideilor noastre, a poziţiei noastre şi a muncii prestate de noi. Pe scurt, a fi persuasiv nu înseamnă să-i păcăleşti pe cei din jurul tău, ci mai degrabă să le arăţi clar şi evident ceea ce este adevărat. Cele 4 tehnici prezentate în continuare îţi vor putea fi de ajutor pentru obţinerea rezultatelor pe care le meriţi, fie ele la facultate, la locul de muncă şi nu numai. De ce nu? Întrebările pot avea o putere de convingere foarte mare. Ele te pot ajuta să transformi un “Nu” într-un “Da”. Obiectivul tehnicii “De ce nu?” îl constrânge pe interlocutor să-şi motiveze decizia, în timp ce pe noi ne ajută să evităm un refuz direct. Aşteptări prea mari Atunci când vrem să obţinem un anumit lucru de la interlocutorul nostru, ar trebui să-i cerem ceva ce chiar pentru noi pare prea mult şi puţin exagerat. O astfel de propunere va primi de cele mai multe ori un refuz imediat. Momentul fundamental îl reprezintă momentul imediat de după primirea refuzului, când trebuie să facem propunerea reală: confruntată cu prima, cea de-a doua propunere va părea mai modestă şi mai rezonabilă. O întrebare banală În comparaţie cu tehnica precedentă, obiectivul acesteia este acela de a pune o întrebare atât de banală şi evidentă, încât să reuşeşti să obţii de la interlocutorul tău un prim, dar foarte important “Da”. S-a demonstrat că persoanele care răspund unei prime şi banale întrebări, tind să dea curs şi cererilor succesive şi mai provocatoare.

Ultimele tweet-uri

Ultimele stiri

ROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Romanians-favorite-employers.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Lamurire-ICCJ---Constatarea-raportului-de-munca-in-ipoteza.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Decizia-de-concediere.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Candidati-cu-atitudine.jpg