humangest

Noutati

19.11.2015
Târgurile de joburi oferă tinerilor posibilitatea de a găsi un loc de muncă, de a face un stagiu sau, cel puţin, de a avea o întâlnire directă cu reprezentantul companiei. Problema fundamentală este, însă, prima abordare. De aceea, mai jos vei putea găsi câteva sfaturi despre cum să te pregăteşti pentru participarea la un târg de joburi. Informează-te. Înainte de a te prezenta la un târg de joburi, caută informaţii detaliate despre activităţile companiilor care vor fi prezente acolo. Selectează. Pregăteşte-ţi o listă a companiilor care se potivesc cel mai bine cu abilităţile tale. Scrie. Este nevoie să creezi un curriculum vitae cu o lungime care să nu depăşească două pagini şi care să conţină informaţii despre datele de identitate, studiile absolvite, eventualele experienţe de muncă anterioare şi despre cunoştinţele lingvistice şi informatice. Atenţie la aspectul exterior. Este important să acorzi atenţie şi acestor detalii, alegând purtarea unor haine mai elegante în detrimentul celor sport. Nu uita. Odată susţinut interviul, pune la dispoziţia angajatorului datele tale de contact pentru ca acesta să te poată contacta ulterior. Un răspuns nefavorabil nu trebuie însă să te descurajeze. Dimpotrivă, încearcă să înveţi cât mai mult posibil din propriile greşeli!
19.11.2015
La finalizarea studiilor superioare, chiar dacă ai impresia că tocmai ai încheiat interacțiunea cu noutățile, te înșeli: ești abia la început. De carieră, ce-i drept, iar de acum înainte vei mai avea de învățat multe lucruri și, nu în ultimul rând, de acumulat experiență. Programele de internship, fie ele plătite sau nu, au rolul de a pune în temă proaspeții absolvenți cu modalitatea de lucru din domeniul lor. Practic, pe o perioadă determinată, internii se comportă ca și cum ar fi la job: sunt inițiați în domeniu, au sarcini de îndeplinit, un program, participă la discuții și workshopuri. Doar că luna nu se încheie în toate cazurile la fel pentru ei ca și pentru ceilalți angajați: există internshipuri neremunerate. Acest tip de internship, desi pare nedrept, are o parte pozitivă care atârnă destul de greu. De multe ori, merită să lucrezi 3 luni fără să primești un salariu, pentru că lucrurile pe care le înveți în acea perioadă sunt neprețuite. Orientează-te către companii care sunt cât mai aproape de ce ți-ai dori să faci, iar în 3 luni ai timp să-ți dai seama dacă ești priceput în domeniul respectiv și dacă te potrivești cu colectivul firmei respective. Dacă tot începi acest drum în carieră alături de ei, măcar să-ți fie de folos. Și compania Humangest vine în întâmpinarea candidaților ce se află la început de drum din punct de vedere al carierei, cu programe de internship. Vor avea  oportunitatea de a lucra pe proiecte complexe, din multiple linii de business, într-un mediu dinamic, având suportul constant al întregii echipe Humangest.
04.11.2015
Deși în teorie ar trebui să fie un moment de bucurie, o promovare la locul de muncă îți poate aduce mai mult nefericirie și stres dacă iei o decizie pripită. Iată întrebările pe care ar trebui să și le adreseze orice angajat înainte de a accepta să fie promovat. Sunt pregătit pentru acest pas? Ești mulțumit de poziția actuală pe care o ocupi în companie. Vii cu drag la muncă, lucrezi bine cu echipa ta și nici de pachetul salarial nu te poți plânge. Însă, ți se oferă o poziție mai sus: alte venituri, mai multe responsabilități, stres crescut, dar și o altă poziționare profesională în domeniul în care activezi. Crești, dar promovarea aceasta te îndreaptă către drumul pe care vrei să-l urmezi în carieră? Ce e mai important pentru tine? Să îți urmezi visul sau să îți schimbi statutul, chiar dacă acesta implică reorientarea profesională? Crezi că vei reuși să colaborezi la fel de bine cu noua echipă? Creșterea responsabilităților îmi va afecta viața personală? Fă o listă cu lucrurile pe care va trebui să le schimbi în viața ta odată cu poziția pe care o ocupi în companie. Atârnă mai greu decât zona ta de confort? Nu ești pregătit să schimbi o serie de elemente sau, mai bine zis, nu ești destul de motivat de ofertă ca să faci asta? Gândește-te bine și setează-ți prioritățile. Atunci vei lua decizia potrivită. Îmi doresc cu adevărat acest post? În final, nu accepta ceva doar pentru că ți s-a oferit. Fă o lista cu argumente PRO și CONTRA și vezi unde se adună mai multe. Chiar și așa, decide calitativ, nu cantitativ.
04.11.2015
Cu managerii dificili se confruntă și s-au confruntat angajați din toată lumea și din toate timpurile. Categoriile sunt multe, dar cea care te împiedică personal să avansezi în carieră, să poți duce la bun sfârșit proiecte și care îți va pune “bețe în roate” în încercarea ta de a-ți face treaba este cea a managerului negativist. Iată cum poți acționa, într-un mod politicos și fair-play, în relația directă cu un astfel de manager. Păstrează-ți calmul. Indiferent de situație, nu uita să fii politicos și să ai o poziție fermă, chiar dacă nu primești același lucru la schimb. Comportamentul la locul de muncă trebuie să rămână unul de bun-simț, nu unul în care ridici tonul și trântești uși. Nu te complica mai mult decât e cazul. Dacă primești “nu”-uri constant și simți că ești împiedicat să evoluezi pe plan profesional, fă-o în afara biroului. E greu să te detașezi la locul de muncă, dar în timpul tău liber poți să faci ce vrei: îmbunătățește-ți aptitudinile într-un alt mediu decât la job sau, mai bine, relaxează-te și petrece timp cu cei dragi, fără să te gândești la ce momente dificile ai avut la birou sau la ce urmează a doua zi. Discută cu managerul scurt și la obiect. Stabilește o discuție cu acesta și întreabă-l, punctual, ce așteptări are de la departamentul tău și de la proiectele care te privesc în mod direct. Ia notițe, cere deadline-uri și du-le la bun sfârșit în timpul stabilit. Dacă la finalizarea proiectului apar nemulțumiri, măcar știi că ai făcut exact ce ți s-a cerut și ai respectat cerințele. Acum rămâne doar să ai calmul necesar și răbdarea de a o lua din nou de la capăt. Pont: fă-o doar dacă simți că merită și că te va ajuta să crești profesional. Nu îți pierde timpul și anii cu un loc de muncă unde ești constant nefericit. Fă-i propunerile în scris. Când vrei să-i transmiți o idee nouă de proiect sau vrei să-i comunici ceva managerului tău , fă-o în scris. Eventual, pe hârtie. “Nu am timp” este una dintre replicile des întâlnite în aceste cazuri, așa că “Vă las pe birou propunerea, să o citiți în timpul dumneavoastră liber” poate fi o replică salvatoare. Lasă-i timp să se calmeze, să aibă un moment de respiro și poate chiar va lua în considerare propunerea ta.
04.11.2015
Când ești pus în situația de a găsi candidatul ideal pentru postul pe care îl ai la dispoziție, ești, de multe ori, împins să iei decizii pripite, după aparențe, pe care le regreți ulterior și nu le observi decât după câteva luni de la începerea colaborării. Este foarte important să recrutezi pe cineva care să se potrivească postului companiei tale, dar care să fie și un membru semnificativ în echipa pe care o conduci. Diploma contează, dar nu definește un angajat Ai primit un CV. A aplicat un candidat care și-a terminat studiile la o facultate cu renume, Magna Cum Laudae și face și voluntariat în timpul liber la un ONG. Ok, în acte pare ideal. Dar ce experiență are candidatul care ți-a furat un suspin când i-ai citit CV-ul? Cum lucrează în echipă, dar în situații de criză? Nu te grăbi să iei o decizie doar după ce scrie pe o coală A4. Stabilește nu un interviu, ci mai multe, în care să ai timp să-i pui întrebările necesare pentru al cunoaste mai bine. Gândește situații ipotetice și roagă-l să răspundă, fără să se gândească prea mult, cum ar acționa dacă ar trebui să ia deciziile. Câteodată, e nevoie de umanitate pentru a avea o echipă funcțională Angajează, mai degrabă, un om care întârzie 10 minute, decât un robot care vine la timp, dar când i s-a terminat programul, a ieșt pe ușă fără să se mai uite înapoi. E foarte important să ai o atitudine umană asupra angajaților tăi, dacă vrei să primești același lucru în schimb. Acei oameni pe care îi disconsideri pentru câteva minute întârziate, vor fi cei care rămân peste program doar ca să se asigure că iese proiectul bine. Înțelege-ți angajații și nu uita de partea lor umană, chiar dacă poate pentru unii superiori nu reprezintă decât niște cifre care aduc sau nu profit în companie. Angajează oameni pasionați Pentru a avea în echipă angajați care să-și păstreze motivația, setea de cunoaștere și forța de muncă, ai nevoie de oameni pasionați. Oameni care, într-adevăr, să-și iubească meseria și să-și dorească să exceleze în domeniu. Astfel, chiar și în momente mai dificile sau cu un volum mai mare de muncă, acești oameni vor rămâne pe poziții pentru a înfrunta orice obstacol.

Ultimele tweet-uri

Ultimele stiri

ROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Romanians-favorite-employers.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Lamurire-ICCJ---Constatarea-raportului-de-munca-in-ipoteza.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Decizia-de-concediere.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Candidati-cu-atitudine.jpg