humangest

Noutati

29.10.2015
În orice țară, pe piața muncii există în anumite perioade, companii în care toată lumea și-ar dori să lucreze. Fie că e vorba de salariile atractive, de renumele companiei sau de atmosfera plăcută la locul de muncă, angajații au un top al firmelor unde și-ar dori să lucreze. Conform unui studiu Catalyst Solutions, realizat în perioada februarie - mai 2015, pe un eșantion de 12.241 de respondenți cu profil economic, tehnic și socio-uman, s-a creat următorul top. Pe locul 1 se află compania Oracle (care ocupă această poziție de câțiva ani buni), pe locul 2 Google, iar pe 3 Microsoft. De altfel, companiile din domeniul tehnologiei ocupă lejer primele 10 poziții ale clasamentului. Topul continuă astfel: 4. IBM 5. OMV Petrom 6. Continental 7. Vodafone 8. Renault Romania 9. Accenture 10. Deloitte 11. KPMG 12. Adobe 13. Honeywell Criteriile după care s-au ghidat respondenții au fost, în ordinea aceasta, salariul atractiv, reputația firmei, programele de training. Abia apoi urmează atmosfera plăcută de la serviciu, siguranța locului de muncă, provocările, programul, oportunitățile internaționale, cele de creștere, climatul creativ, modelele de urmat din companie și produsele create de acestea.
28.10.2015
Ca să ajungi să te caute companiile, trebuie în primul rând să știe de tine. Să cunoască proiectele în care ai fost implicat, care a fost contribuția ta și cum ești ca individ, lucru foarte important într-o echipă. Soluția? Networking-ul. Ce este networking-ul? Cum am menționat și într-un articol anterior, la baza networking-ului stau 3 principii fundamentale: încrederea, echilibrul economic şi controlul asupra informaţiilor. Networking-ul este cea mai bună metodă pe care o putem folosi pentru a ajunge la persoanele ce ne pot ajuta în îndeplinirea obiectivelor profesionale. Găsește locurile potrivite pentru networking Cel mai popular mediu pentru așa ceva ar fi târgurile de job-uri.  Aici găsești oameni din domeniile care te interesează și persoane dornice să-și formeze o echipă de profesioniști. Însă, târgurile nu sunt unicul loc unde poți cunoaște astfel de oameni. Fii mereu la curent cu evenimentele și workshopurile din domeniul care te interesează și ia parte la ele, chiar dacă unele implică o taxă de participare. Gândește-te că e o mică investiție pentru ceea ce ar putea fi un pas către jobul tău ideal. De asemenea, o resursă nesfârșită de networking pot fi chiar prietenii tăi, care la rândul lor au cunoștințe cu care ai putea discuta sau care cel puțin ar fi bine să știe de tine și că îți cauți un loc de muncă. Pregătește-ți cartea de vizită verbal Pentru cei cărora le este ușor să vorbească despre ei și despre aptitudinile lor, le va fi facil “să se vândă.” Dar, chiar și așa, e bine să ai un plan despre ce subiecte vei atinge, ce proiecte vei descrie și cum vrei să te perceapă potențialii angajatori / colegi de muncă. Poți chiar să exersezi cu un amic, punându-ți întrebări ca și cum nu te-ar cunoaște. E important să emani încredere și siguranță pe propriile forțe, dar nici prea mult, pentru că s-ar putea să pari înfumurat. Și nimeni nu-și dorește un astfel de coleg. Nu umbla cu CV-uri printate la tine, păstrează-le pentru târguri. Acum e momentul tău să te faci văzut și auzit prin propriile forțe și farmecul tău unic, care nu poate fi transcris pe foaie. Folosește-te de mediul online pentru a păstra relațiile După ce ai format niște conexiuni cu diverși oameni din domeniul tău, păstrează legătura cu ei în mediul online. Caută-i pe LinkedIn și conectează-te cu ei în rețeaua respectivă. LinkedIn are avantajul de a te conecta indirect cu alte sute de persoane care au profesii și interese comune cu ale tale. Astfel, îți lărgești orizonturile și îți crești șansele de a fi văzut și apreciat de cine trebuie.
28.10.2015
În momentul în care un angajat părăsește compania, managementul și firma au de suferit. Nu numai financiar, dar și din punct de vedere al forței de muncă și organizare. Cât “te costă” plecarea unui angajat din companie? Costul financiar Dacă angajatul care părăsește firma lucrează în departamentul de vânzări, sunt șanse mari să preia din clienții deja existenți ai companiei. O estimare corectă se învârte în jurul procentului de 30% dintre clienți. De exemplu, dacă Sales Managerul are un portofoliu de 10 milioane de dolari, suma pierdută de către companie se situează undeva pe la 3 milioane de dolari. Costul căutării unui nou angajat Postul a fost eliberat, iar găsirea unui nou om, cel puțin la fel de capabil și pregătit va dura o vreme. Timpul înseamnă bani spune o vorbă foarte cunoscută, iar în cazul acesta se aplică întru totul. Perioada în care cauți reprezintă timpi morți pentru afacerea ta, deci zero productivitate, iar faptul că angajezi pe cineva să se ocupe de căutarea omului potrivit, implica alte cheltuieli. Costul moral Faptul că anumiți oameni pleacă din companie poate afecta colectivul. Cel mai des apare puterea exemplului: angajații încep să pună în balanță avantajele și dezavantajele și, fiind influențați de alegerea altor colegi, optează pentru găsirea unui alt loc de muncă. De cele mai multe ori, însă, persoana care a părăsit compania nu pleacă din pricina echipei și vrea să lucreze în continuare cu ei, făcându-le oferte atractive la noua companie unde activează.
22.10.2015
Despre generația Y sau așa-numiții “Millenials” se spune că se trezesc cu smartphone-ul în mână, cu un ochi la TV și cu cealaltă mână pe tastatura laptopului. Sunt cei născuți între anii ‘70 și ‘95, obișnuiți să fie multi-tasking și la curent cu cele mai noi tehnologii. Dacă ai avut la interviu un astfel de candidat ce ți-a demonstrat că e pregătit pentru postul pe care îl ai de oferit și ți-a strâns mâna încrezător la final, felicitări! Cineva din generația Y ți-a intrat în echipă. Cine este generația Y? Sunt copiii generației X, care în România a coincis cu cea de tranziție de la comunism la capitalism, cea de "sacrificiu", care le-a oferit copiilor tot ce a avut mai bun. Au fost crescuți într-un spirit mai liber, iar copiii generației Y au crescut văzându-și părinții cum se străduiesc să le ofere tot ce au mai bun, chiar dacă erau epuizați și nemulțumiți de locul de muncă.  Generația Y sunt cei care pun mai mult preț pe propria persoană și pe starea lor de bine decât pe locul de muncă, salariu sau orice altceva ar putea să le perturbe fericirea. 66% din tinerii generației Y vor să-și inventeze propria poziție la locul de muncă: un venit decent, mult timp liber și să facă ceva care chiar le place. Sună un pic imposibil sau pretențios, dar s-ar putea să merite. Sunt în stare să părăsească un loc de muncă unde au un salariu bun, doar pentru că nu se simt împliniți, atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. Creează-le un mediu prietenos! Acum că ai în echipă un angajat care face parte din Generația Y, e momentul să detaliem un pic felul în care să gestionezi această situație. Interacționează în permanență cu ei și oferă-le feedback mai mult decât ai facea-o în mod obișnuit. Ei nu se mulțumesc cu faptul că le virezi salariul la data anunțată în fiecare lună. Nu, ei vor să comunici cu ei, despre ei, despre progresul lor în companie și despre cum au crescut profesional din ziua 1 până în momentul de față. Fii flexibil. Milenialii lucrează cel mai mult în online sau, oricum, pe computer. Așadar, se pot muta cu biroul cam oriunde. Măcar o zi pe săptămână, oferă-le posibilitatea de a lucra în deplasare. Poate unii sunt mai creativi și se concetrează mai bine în pijamale sau sorbind din cafeaua proaspăt măcinată la cea mai în vogă cafenea din oraș. Ajută-l să crească. Milenialul este ca o plantă: dacă îi oferi condițiile necesare: apă, lumină, energie pozitivă și ai răbdare cu ea, va crește frumos și încet și te va surprinde cu cele mai parfumate flori pe care le-ai văzut vreodată. Dă-i de înțeles, încă de la început, că îi vei sprijini inițiativele de a merge la cursuri de specializare, trainiguri, workshopuri și cele mai în vogă evenimente legate de domeniul său de activitate.
22.10.2015
Managerii se gândesc la metode de motivare a angajaților. Ceea ce nu e un lucru rău, dar înainte de a acționa, analizează felul în care tratezi și conduci echipa. S-ar putea să-ți scape câteva detalii care fac diferența. Tratezi angajații ca pe niște copii. De multe ori, echipa se simte ca grupa mare de la grădiniță sau maximum boboci de clasa a noua. Angajații tăi au familii, au vieți personale, griji, dorințe șamd. Nu exagera cu micro-managementul și lasă-le un pic de libertate în acțiunile pe care le întreprind. Amintește-ți că au fost intervievați și le-ai testat abilitățile înainte să-i angajezi, deci sunt competenți. Impui reguli generale pentru greșelile unor anumiți angajați. Orice companie are un set de reguli pe care toată lumea este obligată să le respecte. Nu impune după fiecare incident neplăcut la locul de muncă noi reguli. Comunică-le direct celor implicați și nu lăsa acțiunile unora să le afecteze existența celorlalți. Te concentrezi pe nereușitele angajaților. E normal ca o echipă să nu aibă numai succes în toate sarcinile pe care le are de îndeplinit. Și e la fel de normal să primească feedback de la conducere. Dar feedback constructiv, nu ceartă sau reproșuri. Încercați să găsiți împreună factorul care a dus la nereușita proiectului și să rezolvați problema, cu gândul că ați învățat ceva din experiență și data viitoare nu se va mai întâmpla la fel. Managerii au tendința să uite să-și felicite angajații și doar să-i critice atunci când greșesc. E timpul să schimbi asta în comportamentul tău, dacă te regăsești! Setezi obiective imposibil de atins pe care angajații, evident, nu le pot duce la bun sfârșit și apoi îi penalizezi pentru asta. Practic, te auto-sabotezI: nici compania nu are rezultate, angajații sunt extenuați și, bineînțeles, demotivați. Faci diferențe între angajați. Ca manager, nu trebuie să îți arăți preferințele pentru anumite persoane în mod deliberat. În fața ta, ei trebuie să fie egali și să aibă aceleași șanse de dezvoltare, învățare și promovare. Astfel, vor fi mai motivați să crească și nu vor apărea discuții și invidii între ei. 

Ultimele tweet-uri

Ultimele stiri

ROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Romanians-favorite-employers.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Lamurire-ICCJ---Constatarea-raportului-de-munca-in-ipoteza.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Decizia-de-concediere.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Candidati-cu-atitudine.jpg