Dacă verificăm anunțurile de joburi din piață, 90% includ printre abilitățile căutate de angajatori atenția la detalii. Probabil că vă întrebați de ce este aceasta atât de importantă pentru business, dar și cum sunt recrutați acești candidați atât de doriți de orice companie.
Încercăm să răspundem acestor întrebări, în cele ce urmează
Cuprins
De ce angajații atenți fac diferența
Cum sunt recrutați candidații atenți la detalii
Cum ne îmbunătățim atenția la detalii
De ce angajații atenți fac diferența
Perspectivele nu apar pur și simplu din foi de calcul așa că oricare ar fi decizia de business pe care trebuie să o iei, vei face o alegere înțeleaptă dacă știi toate detaliile. Și nu, nu este vorba doar de informații cruciale pentru business.
Indiferent de rolul pe care angajatul îl are în organizație, atenția la detalii este un diferențitor cheie pentru orice business. Să analizăm câteva dintre cele mai cunoscute departamente:
În vânzări…
Vânzările sunt despre relații, mai ales în B2B… Faptul că ai reținut numele copiilor pesoanei de decizie sau că știi numele fiecărui membru din echipa cu care ai interacționat s-ar putea să fie elementele care să facă diferența în selectarea noului furnizor.
În plus, detaliile din contract au nevoie de atenție la detalii, iar abilitatea de a citi printre nuanțe fine de non și para-verbal îți va descifra 50% din mesajul prospecților tăi.
În Marketing…
Deși automatizarea a ușurat vizibil munca oamenilor de marketing, aceasta poate doar să reducă numărul de greșeli, nu le poate șterge complet. Erorile de typo din campanii, analizele eronate de cuvinte cheie, rapoartele cu semne de întrebare și prezentările cu greșeli…. pot avea un impact nedorit asupra businessului. E nevoie, așadar, de ochi critic, cap limpede și atenție la detalii.
În Resurse Umane…
Atenția la detalii este vitală în lucrul cu oamenii. Totul – de la introducerea corectă a CNP-ului și până la calcularea beneficiilor acestora, modul în care comunicăm, redactarea documentelor, raportare și analiză – cere atenție la detalii. Un HR fără atenție la detalii pe termen lung înseamnă angajați nefericiți amenzi și, în scenariul ultra pesimit, procese.
Payroll, contabilitate și financiar
Chiar și cele mai mici erori de payroll pot atrage atenția, iar menținerea evidențelor contabile în perfecta ordine este esențială pentru orice audit sau forecast în business.
Așadar….
Aflată undeva la granița dintre un hard skill și un soft skill, atenția la detalii este esențială indiferent de job sau responsabilități, mai mult, pentru orice nivel de senioritate, fie că vorbim de un entry level sau top management.
Acum că înțelegem importanța atenției la detalii pentru business rămâne să vedem….
Cum sunt recrutați candidații atenți la detalii
Pentru a vedea cât de atent la detalii este un candidat primul pe lista de verificat este CV-ul. Erori de scriere, greșeli de gramatică, inconsistență în utilizarea fonturilor atât din perspectiva dimensiunilor, cât și a stilurilor… Un candidat care trimite o aplicație care conține greșeli îi transmite recruiterului că fie nu își dorește foarte mult jobul pentru care a aplicat, fie nu este atent la detalii. (PS pentru candidați: verificați cu atenție acest material, pentru a vă asigura că transmiteți mesajul corect)
Apoi, atenția la detalii poate fi testată și în cadrul interviului. Este candidatul implicat, curios să afle detalii legate de job? Poziția acestuia în cadrul interviului îl va ajuta pe recruiter să înțeleagă cât de interesat este, dar și să vadă cât de multe detalii despre job a reținut. Atenție însă: Evaluările din cadrul interviului pot lua forme variate: de la întrebări banale, precum: Cum reușești să te detașezi de zgomotul din open office?, Ce metode utilizezi pentru a te verifica, în special când ai termene scurte de livrare?, micro-teste de tipul Ce culoare avea fusta recepționistei?, până la testarea aptitudinilor cognitive prin teste complexe.
Fiți, așadar, pregătiți și pregătiți-vă!
Cum ne îmbunătățim atenția la detalii
Din fericire atenția la detalii este un skill pe care îl putem antrena (important e să o facem des). Iată care sunt câteva dintre lucrurile pe care le poți face în acest sens:
- Vizitează locuri noi
Poate încerci să mergi pentru o bucată de drum pe jos până la job sau la cumpărături… De această dată fii atent la ce se întâmplă în jur și încearcă să memorezi cât mai multe detalii. Ascută păsările, uită-te atent la copaci, la plante, fii atent la mișcările pe care le faci atunci când mergi. Vei fi surprins să vezi câte detalii vei reține.
- Citește
Care este cartea ta preferată? Încearcă să o recitești! De această dată dintr-o altă perspectivă: fii atent la acțiune, la motivația personajelor, la intrigă, citește descrierile încercând să lărgești sfera de informații pe care le-ai reținut la prima citire.
- Fă pauze
De multe ori, prinși în lucrurile de făcut, în special la job uiți să fii atent la tine. Cât de des ți se întâmplă să nu bei apă sau să realizezi după ore bune că ora prânzului a trecut de mult.
Dezvoltarea atenției la detalii este în primul rând despre a observa. Dacă îți dorești să fii mai atent la ce se întâmplă în jur, trebuie să devii în primul rînd mai atent la ce se întâmplă cu tine.
- Lasă telefonul deoparte, închide televizorul
Prea mult social media, prea multe inspite care să te distragă (mai ales în contextul lucrului de acasă) îți pot face un deserviciu: vei începe să ratezi detaliile pe care până acum le observai. Mai ai o șansă: lasă deoparte dispozitivele electronice (cel puțin dimineața, în drum spre job sau înaintea unui test important ori când conduci…)
- Joacă-te
Antrenează-ți atenția la detalii: privește în jur cu atenție, închide ochii și încearcă să îți amintești în detaliu cât mai multe elemente.
Încearcă Skillz, spre exemplu, o aplicație care îți antrenează toate abilitățile pe care ți le dorești în CV.
Iar dacă ai copii prin preajmă I Spy poate fi un joc deopotrivă distractiv și util pentru exersarea memoriei și atenției la detalii.
- Împarte obiectivele mari în obiective mai mici
Spre exemplu, dacă ți-ai propus ca până la final de an să îți îmbunătățești atenția la detalii, poți începe cu obiective de tipul: să rețin numele persoanelor cu care fac cunoștință, să fac mai multe complimente(aceasta înseamnă că observi când colega de la marketing s-a vopsit sau când colegul de la financiar și-a schimbat tunsoare) , să rețin mai ușor lista de cumpărături….
Acum că știi cât de important este și, mai ales, în ce fel acest skill este important pentru orice organizație, antrenează-l cât poți de des. Ne-am bucura să ne spui cum îți iese!