Cu siguranță că există n motive pentru care departamentul de payroll ar trebui să fie externalizat… Noi îți dăm însă 6 soluții care să te și convingă să o faci:
- Economii de buget – Un întreg departament de HR și, cu normă parțială, câțiva specialiști din departamentul de IT, doar pentru salarizare… Cheltuielile cu personalul, dar și investițiile în achiziția, dezvoltarea și securizarea softurilor de specialitate pot fi o cheltuială adesea mult mai mare decât costurile cu externalizarea activităților de payroll și administrare de personal. În plus, menținerea atenției pe core business, pe termen mediu si lung si investiția sistematică în dezvoltarea angajaților pe activități cu adevarat relevante va fi în timp nu doar profitabilă, ci se va traduce și într-o reducere substanțială de costuri.
- Câștigă timp – Cheia în externalizare este că orice perioadă alocată alinierii la modificările legislative și instruirii de personal este eliminată din start, iar timpul pe care angajații departamentului de HR îl petreceau anterior pentru cercetare și implementare este timp câștigat.
- Fără griji! – Externalizare nu este doar despre costuri și personal, ci și despre riscuri. Elimini riscul erorilor, riscul fluctuației de personal, riscul indisponibilității temporare a angajaților cheie, iar salariile sunt virate la timp și raportoartele în intervalul și formatul cerute.
- Confidențialitate respectată – Payroll-ul derulat intern are întotdeauna o breșă prin care se pot scurge informații valoroase. Externalizarea acestuia sigilează în primul rând fisurile din comunicare și reduc la mínimum aceste riscuri.
- O echipă completă într-un cost substanțial redus – un account manager, un coordonator de proiect, un admin, un finanțist, un jurist specializat în legislația muncii… Adăugăm, pentru o echipă eficienta de payroll: specialisti, juniori, manageri, niveluri de pregătire și de salarizare diferite care trebuie să acopere toate nivelurile de competențe necesare dintr-o organizație. Un departament de HR intern foarte rar reușește să acopere toate aceste profiluri și, atunci, cu riscul demotivării seniorul mai face și muncă de junior. Pentru cât timp însă? Într-o companie specializată poți fi sigur că vei găsi o echipă completă de specialiști, la dispoziția ta oricând ai nevoie.
- Corectitudine și fiabilitate – Erorile în calculul salarial pot da dureri de cap severe, atât în relația cu angajații, cât și în relația cu autoritățile. Externalizarea este soluția care îți ia durerea cu mâna, pentru că riscurile acestea nu mai sunt asumate de organizație și de angajații interni, ci aparțin în întregime furnizorului de servicii de payroll și admin. În plus, viteza și calitatea procesului externalizat nu vor mai depinde de vacanțe și concedii medicale și nu se va mai pierde timp prețios cu instruirea noilor angajați pentru înțelegerea sistemului de salarizare.
Dacă ai nevoie de mai multe detalii sau vrei să îți facem deja cunoștință cu consultantul tău de payroll, trimite-ne un email la adresa info@humangest.ro Te vom contacta noi, în cel mai scurt timp.