Despre flexibilitate la locul de muncă

De câte ori ai regăsit în textul unui anunț de job: căutăm o persoană flexibilă? Ei bine, cu siguranță nu trebuie să ai abilități de gimnast pentru acest lucru, dar acest soft skill a devenit din ce în ce mai căutat de recruiteri. De ce? Deoarece o persoană flexibilă schimbă metoda de lucru sau abordarea atunci când este necesar, pentru a încheia cu succes un proiect.
Putem învăța, oare, cum să fim flexibili? Noi spunem că da, așa că ți-am pregătit câteva sugestii.

PROPUNE SOLUȚII ORIGINALE

Angajații flexibili se gândesc automat la alternative atunci când prima idee propusă nu este acceptată. Venind cu noi soluții, aceștia dovedesc adaptabilitate, arată că știu să accepte eșecul și să meargă mai departe. Cu alte cuvinte, dovedesc rezistență!

ACCEPTĂ SCHIMBAREA

Majoritatea consideră noul un motiv de stres și disconfort. Însă schimbarea face parte din orice job, mai ales în zilele noastre, iar capacitatea de a-i face față este esențială. O modalitate de a învăța cum să faci acest lucru este să începi să vezi lucrurile noi ca pe o provocare: schimbarea devine astfel un lucru normal în procesul de lucru. Mai mult, experimentând lucruri noi dobândești noi abilități și câștigi experiență utilă.

FII OPTIMIST

Poate să fie dificil să rămâi pozitiv atunci când știi că un proiect mare și urgent se apropie. Dar, concentrează-te pe partea plină a paharului, pe aspectele pozitive… Acest lucru te va ajuta să îți conservi rezistența și să rămâi concentrat. O pauză sau o schimbare în rutină ar putea fi o oportunitate de a învăța și de a lucra cu colegi diferiți, clienți sau furnizori noi.

FII ZEN!

Pentru a demonstra flexibilitatea, este necesar să rămâi calm chiar și în cele mai stresante situații. Abilitatea aceasta de a gestiona cu zâmbetul pe buze situații diverse va fi ingredientul cheie în menținerea unui mediu de lucru pozitiv.

FII DESCHIS

E important ca atunci când te confrunți o cu situație nouă să o privești din toate unghiurile. Uită-te, spre exemplu, la etapele de lansare a unui nou produs. Perioada de studiu, de analiză, înainte de lansare este perioada care consumă cel mai mult timp.  Lasă-ți timp pentru a cere, a asculta și a înțelege opiniile tuturor persoanelor implicate.

PLANIFICĂ

Chiar dacă nu poți prezice viitorul, poți totuși să planifici. Evaluarea riscurilor și pregătirea pentru acestea sunt abilități cheie. De exemplu, dacă prezinți un produs sau un serviciu unui potențial client, este o idee bună să îți faci o listă cu întrebările pe care acesta le-ar putea adresa și să-ți pregătești răspunsurile din timp.

CUNOAȘTE-ȚI LIMITELE

În cele din urmă, trebuie să spunem că ce e prea mult strică și că excesul de flexibilitate poate deveni neproductiv pentru tine și munca ta. Așa că flexibilitatea cu orice preț, cu prea multe sacrificii menite să genereze epuizare și frustrare, este absolut inutilă. Învață, așadar, să spui și nu!

În loc de încheiere îți lansăm o provocare: povestește-ne o situație în care flexibilitatea te-a ajutat să faci față cu brio unei provocări… la job… sau în viața personală.

Alte știri

Ziua Muncii 2025
Ziua Muncii 2025: Liber legal pe 1 mai și minivacanță pentru bugetari
​În 2025, salariații din România beneficiază de o zi liberă legală pe data de 1 mai, conform prevederilor Codului muncii. Ziua Muncii este recunoscută ca sărbătoare națională și atât angajații din sectorul bugetar, cât și cei din mediul privat beneficiază de…
Actualizarea COR
Actualizarea COR: Șapte noi profesii recunoscute oficial
Începând cu data de 20 martie 2025, Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) a fost actualizată prin introducerea a șapte noi ocupații, conform Ordinului nr. 138/2025 emis de Ministerul Muncii. Această modificare reflectă adaptarea la cerințele actuale ale pieței muncii și recunoașterea oficială…
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.